Dienstverlening:
Gemeenten zijn vaak de meest nabije overheid. Zeker waar het gaat om benaderbaarheid en uitvoering van beleid dat direct de levens van inwoners en ondernemers raakt. GOED vindt dat de gemeente Zoetermeer daarin betrouwbaar moet zijn en continuïteit moet bieden.
Inwoners en ondernemers worden zo goed als mogelijk bediend op de manier die zij verkiezen. Daarbij moet rekening gehouden worden met inwoners die onlinedienstverlening niet kunnen of willen ontvangen. Met name de ouderen en de minder goed opgeleiden hebben baat bij direct persoonlijk contact.
Dienstverlening moet dienstbaar zijn aan de wensen van de inwoners, niet van politici of ambtenaren.
verbeteren:
83. systeem voor meldingen afstemmen op het gebruikersperspectief van burgers en ondernemers
84. maatwerk in communicatie naar doelgroepen (o.a. ouderen, jongeren, minderheden, ondernemers)
85. wijkkantoren komen weer terug in alle wijken
86. snellere en directere doorschakeling van het telefoonmenu 14079
nieuw:
87. mogelijk maken van momenten voor vrije inloop bij de publieksbalie
stoppen
88. beperking cash betalen voor gemeenteservices